vidare till tv.nu
ANNONS
Scrolla ner till tv.nu
TV.NU är en del av
Schibsted-familjen
Varför ser du denna annons?
Du ser denna annons eftersom sajten du besöker till stor del finansieras av annonsintäkter. Vissa annonser ser du för att vi tror att de kan intressera dig. Detta antagande baserar vi på din tidigare aktivitet på Schibsteds sajter och appar.
Hantera dina annonsinställningar
Om Schibsted och annonsering
Schibsted är en etablerad mediekoncern med huvudkontor i Oslo, som äger sajter som till exempel Blocket, Svenska Dagbladet, Omni, Aftonbladet och Prisjakt.
Läs mer om annonsering på Schibsted
logga in

1 månad, 3 veckor, 2 dagar, 17 timmar…

1289 timmar. Så mycket tid har jag spenderat totalt på att följa TV-serier. Det är säkerligen mer där till, då jag bara bokfört de senaste fem åren, men enligt en sida som räknar ut hur mycket tid man lagt på att glo in i en skärm så är det just den summan.

Om man låtsas att jag hade haft det som ett vanligt jobb, med helg och semester inräknat, så blir det lite drygt ett halvår. Av att titta på TV. Konstant. Åtta timmar om dagen. Och mer ska det bli!

Jag sökte ”Sveriges slappaste sommarjobb” för att försöka få fart på en karriär inom TV-branschen. Och nu har jag fått chansen. Lite förvånad och förvirrad är jag allt. Inte just för jobbet i sig utan mer för att ”Jaha? Varför just jag? Varför ska jag få världens bästa jobb? Vart är haken?”. Det kan jag inte svara på. Jag kan bara säga att jag är enormt tacksam över att juryn fann mitt bidrag så pass intressant och tillfredsställande för att ge just mig en snygg titel på mitt inte alltför långa CV.

Vad ska jag göra då?, undrar ni. Jag kommer skriva på Twitter om vad exempelvis vad som händer i filmbranschen. Fråga er läsare om just ert TV-tittande. Live-uppdatera vid stora TV-händelser (En viss fotbollsturnering äger ju rum just nu). Lägga upp bilder på Instagram av hur mina dagar på jobbet ser ut. Samt göra videos som jag kommer slänga upp på Youtube. Ja, jag kommer vara överallt helt enkelt.

Men det bästa av allt är att jag kan fortsätta addera ett gäng timmar, dagar och månader till på min bokföringslista över mitt TV-tittande. Skillnaden nu är att jag kan göra det med gott samvete.

George Costanza i Seinfeld pratar om att ”Leave on a high note”, sluta på topp, men jag struntar i det den här gången, för imorgon kommer jag lägga upp en till trailer, likt The Ovster, som jag klippte ihop innan midsommar. Det blir från världens bästa komedi Dum & Dummare. Snart kommer det ju ut en tvåa också. Mer om det vid ett senare tillfälle.

Tjena.

/Roberth

Populära inlägg

tv.nu är en del av Schibsted som ansvarar för hanteringen av din data på den här webplatsen
Personuppgiftspolicy