vidare till tv.nu
ANNONS
Scrolla ner till tv.nu
TV.NU är en del av
Schibsted-familjen
Varför ser du denna annons?
Du ser denna annons eftersom sajten du besöker till stor del finansieras av annonsintäkter. Vissa annonser ser du för att vi tror att de kan intressera dig. Detta antagande baserar vi på din tidigare aktivitet på Schibsteds sajter och appar.
Hantera dina annonsinställningar
Om Schibsted och annonsering
Schibsted är en etablerad mediekoncern med huvudkontor i Oslo, som äger sajter som till exempel Blocket, Svenska Dagbladet, Omni, Aftonbladet och Prisjakt.
Läs mer om annonsering på Schibsted
logga in

Klassik für alle: Wie die Nische populär wurde

Dela
Heute ist es normal, dass Klassikkünstler wie Popstars vermarktet werden. Kein Wunder, schließlich schaffen es Anna Netrebko, Lang Lang oder David Garrett, mit ihren Konzerten ganze Stadien zu füllen. Idole hatte die Klassikwelt schon immer. Aber mit der technischen Reproduzierbarkeit von Musik, mit Schallplatte, CD und Co. begann auch die strategische Vermarktung der sogenannten E-Musik. Einen Boom erlebte die Branche ab Anfang der 80er Jahre.

Upphovsland: Tyskland

Dela
Fler dokumentärer? Kolla här...sektionspartner
Betygsätt Klassik für alle: Wie die Nische populär wurde
0
0

Hittade du något som inte stämmer?

Ge din feedback
Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.tv.nu är en del av Schibsted Media. Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer