vidare till tv.nu
ANNONS
Scrolla ner till tv.nu
TV.NU är en del av
Schibsted-familjen
Varför ser du denna annons?
Du ser denna annons eftersom sajten du besöker till stor del finansieras av annonsintäkter. Vissa annonser ser du för att vi tror att de kan intressera dig. Detta antagande baserar vi på din tidigare aktivitet på Schibsteds sajter och appar.
Hantera dina annonsinställningar
Om Schibsted och annonsering
Schibsted är en etablerad mediekoncern med huvudkontor i Oslo, som äger sajter som till exempel Blocket, Svenska Dagbladet, Omni, Aftonbladet och Prisjakt.
Läs mer om annonsering på Schibsted
logga in

Nya ”Lejonkungen” – redan en succé

Johannes Räihä
23 jul, 2019

Förra veckan så hade den nya "Lejonkungen" biopremiär - och såhär långt så gör filmen succé.

Även om filmrecensenterna inte har varit särskilt positiva så har ändå biopubliken varit trogen och mottagit filmen med öppna armar. Ny versionen av Lejonkungen lyckades, trots ganska höga förväntningar på förhand, överraska under premiärhelgen. Enligt nyhetskanalen CNN så har filmen dragit in hela 531 miljoner dollar första helgen, vilket är runt 5 miljarder kronor.

Om man jämför det med andra filmer historiskt sett så är det den nionde bästa starten någonsin. Däremot så blir inte Lejonkungen bäst 2019 ändå, eftersom filmen "Avengers: Endgame" som hade premiär tidigare i år, dragit in mest pengar av alla filmer någonsin. Just nu är det uppe i dryga 2.7 miljarder dollar, motsvarande 27 miljarder kronor.

Om man ser enbart till Sverige så gick 86 186 personer och såg nya Lejonkungen - enbart på premiärdagen, vilket gör det till Disneys tredje största succé i Sverige.

Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.tv.nu är en del av Schibsted Media. Schibsted News Media AB och Schibsted ASA är ansvarig för dina data på denna sidan.Läs mer